Obsah fóra Fórum Spolku Fórum Spolku
Diskuzní fórum Aethanova Spolku
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 NastaveníNastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Základní pravidla pro spolupráci na výpravách

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra Fórum Spolku -> Diskuze
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hellmaster
Lord Death


Založen: 21. 10. 2003
Příspěvky: 4906
Bydliště: Bezhrobovec

PříspěvekZaslal: so leden 08, 2005 1:31 pm    Předmět: Základní pravidla pro spolupráci na výpravách Odpovědět s citátem

Tento seznam by vám měl odpovědět na základní otázky jak se správně chovat na výpravách. Berte prosím na vědomí, že principy zde zmíněné se ne vždy dají přesně dodržet a mají mnoho vyjímek. Seznam má posloužit jen jako základní vodítko a zdůraznění určitých principů pro zelenáče v oboru.

Držet se ve skupině.
Samozřejmě neplatí vždy, ale ve standardních situacích je lepší když družina drží své jádro, postupuje společně a koncentruje svou sílu na jedno monstrum.

Nehnat se dopředu.
Některá povolání potřebují po boji čas na zotavení (20s na další vypití nápoje, doléčení, nahození boostu, vykouzlení summů atd.), berte na ně ohled. Když se pohrnete dopředu, pomoc na kterou jste od nich zvyklí také nemusí přijít.

Zbytečně neprobíhat místa s monstry.
Někdo může mít smůlu a lehnout, což značně komplikuje situaci, zvlášť když na něj ostatní zapomenou. Prvnímu se navíc vždy probíhá snadno, schytají to ti za ním.

Nebát se umřít, pomůže-li to ostatním.
To znamená nesnažit se za každou cenu přežít, někdy partě pomůžete tím když prostě umřete. Snaha za každou cenu přežít může často znamenat způsobení obtížné situace přilákáním nových monster, smrt cennějšího člena sdružiny atd.

Naučit se žít jako duch
Smrt neznamená konec hry, pokud vaši spolubojovníci ještě žijí. Pamatujte si že i duch hraje.
Pokud jste vidět (máte war mode), znamená to že chcete ress.
Pokud nechcete ress, nepřekážejte ostatním v pohybu (peace mode).
Buďte na ress připraveni. Pokud někdo řekne war, věřte že k tomu aby vás ressnul má dobrý důvod.

Neblokovat chodby.
Někdy je potřeba rychle se přemístit. Blokujete-li chodby, může to někoho stát zbytečně život.

Využívat dveřní prostory.
Dveře jsou důležitým strategickým prvkem na fizzování kouzel nebo třeba lákání nestvůr. Pro to je ale potřeba jimi procházet. Když v nich někdo stojí, tak to nejde. Nestůjte proto zbytečně ve dveřích.
Dveře mohou posloužit jako dobrý záchytný bod. Někdo může například stát ve dveřích, držet hordy nepřátel, nechávat se léčit a čekat než přes něj necromancer nesešle zeď která masu nepřátel odřízne atd.

Zbytečně neběhat a nechodit.
Zbytečně se tím spouští pasti které pak velmi komplikují situaci.
Můžete tím odhidnou schované kamarády nebo jim jinak uškodit.

Pečovat o své staty.
Používejte boost. Znamená to rozdíl mezi smrtí/životem na jednu ránu (nápoje, rybyčky, klerici a paladini).
Stejně tak je potřeba hlídat prokletí.

Věřit ostatním.
Když nejste schopni spolehnout se na ostatní, jste v partě napůl zbytečný. To jestli jsou ostatní 100%ně spolehliví je druhá věc. Na rovinu - nejsou. Nikdo není. Přesto jim musíte na výpravě naprosto věřit, jinak jste slabým článkem vy.

Spolupracovat s ostatními.
Jedna z nejhorších věcí je když někdo v partě sóluje. Nejen že pak není jeho síla tak účinná, ale většinou dělá něco s čím parta nepočítá a dochází ke zbytečným nedorozuměním. Něco jiného samozřejmě je když s tím parta počítá...ale pak už to není sólování, že.
Stejně tak důležité je znát svou úlohu. Každé povolání něco umí nejlíp. Ostatní povolání to umí také, ale hůře. Je kontraproduktivní když si povolání "lezou do zelí" například když se necro snaží bezhlavě zdít za mága čímž mu komplikuje situaci, když se mág za necra snaží provokovat nebo když se paladin snaží boostovat za klerika atd.

Nemlátit parnuté potvory.
Někdo je parnul proto, aby nechodily. Když jim dáte ránu, paralýza zmizí. Proto hlídejte co je parnuté, paralýza je doprovázena nezaměnitelným zvukovým efektem a poměrně rozpoznatelným efektem grafickým. Parnutá potvora sice nemůže chodit, ale může útočit a kouzlit, proto si dávejte pozor.
Máte-li na sobě kouzlo Reactiv Armor, pamatujte že vás ani parnutá potvora nesmí bouchnout, protože ji to zraní.

Neblokovat spolubojovníky u monster
Pokud se k monstru už nevejdete, nestůjte na něj v řadě, protože tím blokujete spolubojovníkům únikovou cestu.
Můžete používat teleport přímo na příšeru.
Neblokovat spolubojovníky summy.

Hlídat si summy.
Snažit se nedopustit aby váš summík mlátil/kousal/píchal někoho z vašich kamarádů nebo jiného summa. Nikdy nezapomeňte ujistit se že se summ kterého už nepotřebujete nesplaší.

Umět ovládat summy.
Platí i pro povolání které nesummují. Je důležité vědět jak summové raegují a jak bojovat po jejich boku. Je to větší věda než může na první pohled vypadat.
Může se vám stát, že vám necro přidělí draka nebo jiné silné monstrum a musíte vědět jak s ním naložit.

Nekouzlit summy když to není potřeba.
To platí hlavně pro kleriky a rangery, jejichž summoni jsou oproti těm mágovým, nedej bože necrovým jen pouhá tintítka a matoucí cíle. Samozřejmě někdy je ale potřeba každého summa, zvláště pokud již necři a mágové nežijí.

Umět ovládat berserk summy (Blade Spirits, Energy Vortex).
Když po vás jde jedna z těchto potvor, můžete toho využít ve svůj prospěch. Naučte se to.

Rozumět jednání ostatních povolání.
Vždy je dobré vědět co můžete od ostatních kámošů očekávat, jaké jsou jejich možnosti, co je snadno zabije, s čím nemají problém, co dokáží atd. Je to jeden ze základních předpokladů dobré spolupráce.

Poslouchat zkušenější hráče.
Nevíte-li co dělat, zeptejte se. Nikdo se vám nebude smát nebo vás urážet. Každej se učí a je blbost snažit se dělat hrdinu. Máte-li okolo sebe lidi kteří jsou zkušenější než vy, řiďte se jejich pokyny, na jejichž důvod se můžete zeptat později.
Je-li ve skupině někdo zkušenější stejného povolání, snažte se co nejvíc věcí odkoukat a jednejte jako on.

Naučit se hidovat.
Hiding je velmi mocný skill, často vás zachrání před smrtí nebo před nepřátelským kouzlem.
Naučte se procházet teleportačními branami hidnutím.
Naučte se hidnout když po vás něco jde.

Zbytečně nehidovat.
Komplikujete tím život hráčům kteří pracují s vaší záložkou.
Přispíváte tím nepřehlednosti v dungeonu.
Zříkáte se tím na určitou dobu klerikovy péče.

Používat klamné cíle.
To zahrnuje použití summů, berserk summů a hlavně shrinknutých zvířátek. Lehce se pomocí nich matou nepřátelé, což vám často zachrání život.
Stejně tak je velmi účinné sesedávání z koně a různé bojové taktiky s ním.

Snažit se nezdržovat.
To platí hlavně u portů, protože padá boost, zrcadlo atd.
Neotravovat otázkamy které nesouvisí s dungeonem.
V některých situacích je potřeba počínat si hbitě a rychle, kvůli velikému náporu monster, časovému limitu na otevření dveří atp.

Zbytečně neriskovat.
To znamená počítat vždy s nejhorším možným vyústěním situace - počítat s maximálním zraněním monstra, s nenadálým respawnem, plošným kouzlem atd.
Nedělat ze sebe hrdinu, radši se stáhnout a doléčit, nespoléhat na to že "podruhý se netrefí".

Vědět na která monstra útočit jako první.
Vždy by měla mít přednost neparnutá monstra, kouzlící monstra, monstra která málo vydrží a monstra která dávají velký damage. Samozřejmě neplatí vždy, chce to zkušenosti.

Nezpůsobit svým jednáním újmu parťákům kteří to nečekají.
Ideální případ je nechat se sflusnout drakem a při tom stát vedle mága kterej kvůli vám může lehnout.
Stejně tak sem patří nejrůznější odhidnutí, provokace, pobíhání, nezvládnutí summů atd.

Naučit se jak funguje war mode
Jeho přepínání ovlivňuje víc věcí než jen fakt jestli po dvojkliku na cíl útočíte nebo ne, například fizzuje kouzla, umožňuje hidovat nebo míchat nápoje po boji a mnohé další.

Starat se o kamarády
Umím-li boostovat, boostuju kamarády. Umím-li zrcadlo, kouzlim ho na kamarády. Umim-li dobře bandovat, jsem připravenej nějakou tu bandu na kamaráda plácnout. Snažim se spolubojovníkům pomáhat kde to jen jde.

Nosit adekvátní výbavu.
Do dungeonu nosim vždycky jen takovou výbavu, abych se dokázal vyrovnat s její ztrátou a abych celou výpravu ze strachu o ní nepsychoval.
Pokud bych do dungeonu nevzal přiměřenou výbavu, nelezu tam.
Spojte si dva předchozí výroky dohromady a zamyslete se nad nimi.

Nebát se, nenervovat se, bavit se.
Je to jenom hra :o).
Každej dělá chyby, každej se pořád učí.

(máte-li pocit že nám zde něco chybí, stačí napsat, a bude-li pádná, vaší poznámku do seznamu začleníme)
_________________
Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku


Naposledy upravil Hellmaster dne ne říjen 30, 2005 4:25 pm, celkově upraveno 7 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hellmaster
Lord Death


Založen: 21. 10. 2003
Příspěvky: 4906
Bydliště: Bezhrobovec

PříspěvekZaslal: st únor 09, 2005 4:35 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak a nyní následuje seznam věcí pro jednotlivá povolání. Nejde ani tak o taktiky nebo strategie, ale o věci, na které by se u vás ostatní měli moci spolehnout, pakliže to za své povolání umíte a máte k tomu prostředky.
Všechno samozřejmě bude bráno za ideálních případů a nikdy to tedy neplatí doslovně. Za určitých situací ty níže popsané věci dodržet nejde. Nicméně měla by to být určitá charakteristika.
(Seznam bude nekompletní, proto prosím abyste mě doplnili ve svém oboru, tedy vypsali výhody vašeho povolání o kterých by ostatní měli vědět, menší i větší. Nejde o vypisování nevýhod nebo obecných strategií jako je například "umim se blessnout zelenou rybkou když je potřeba" atd.)

Necromancer
Jestli to nežere summony, zabiju to.
Umím fakt dobře summovat a ovládat své nebezpečné summony, dokážu čarovat klamné cíle.
Vyprovokuju proti sobě cokoliv co vyprovokovat jde.
Dokážu manipulovat s nepřáteli za stěnou jako nikdo jiný.
Když zabijete monstrum které jde zvezdnout a stojí to za to, zvednu ho a nikomu z vás neublíží.
Umím zdít.
Umim oživit ducha na dálku, odrážet kouzla, paralyzovat a dispellovat.
Umím míchat nějaké elixíry a dobře psát svitky.
V nouzi se můžu pokusit vypáčit zámek.

Klerik
Když budete potřebovat, zvýším AR, staty či životy, sešlu na vás Reactive Armor nebo vám odstraním jed či halucinace.
Umím vás oživit přes zeď, umím vás oživit z hidu a umím během okamžiku oživit i velké množství duchů.
Umim oživit ducha na dálku, parovat a dobře dispellovat.
Opravdu hodně toho přežiju.
Umím vyvolat hordu poslušných summonů, dokážu čarovat klamné cíle.
Umím perfektně léčit.

Mág
Umím perfektně zdít a udržím zeď bez jediný nebezpečný dirky.
Umim oživit ducha na dálku, odrážet kouzla, parovat a dobře dispellovat.
Umím summovat, dokážu čarovat klamné cíle.
Mohu morfnout a udržet se tak naživu.
Umím míchat všechny elixíry a perfektně psát svitky.
V nouzi se můžu pokusit vypáčit zámek.

Vampire
Opravdu hodně toho přežiju.
Umim dávat opravdu pořádný rány.
Dokážu oživit ducha na dálku nebo někoho paralyzovat.
Umím slušně léčit.
Mohu se stát člověkem a být tak lepším kouzelníkem za cenu nižší síly.
Umím se perfektně plížit ve stínech.
Umím míchat všechny elixíry.
Dokážu čarovat klamné cíle

Warrior
Umim dávat opravdu pořádný rány.
Výjmečně dokážu oživit ducha a to i přes tlustou zeď.
Umim otrávit nepřítele.
Hodně toho přežiju.

Paladin
Umim oživit ducha na dálku a v menší míře boostovat jako klerik.
Hodně toho přežiju.
Umim dávat pořádný rány.
Umím otrávit nepřítele.
Umím slušně léčit.

Ranger
Umim dávat pořádný rány na dálku.
Když na mě něco nemůže a já na to vidim, zabiju to.
Umím docela summovat, dokážu čarovat klamné cíle.
Umím dobře léčit.
Ubráním se jednomu magickému útoku navíc.
Umim oživit ducha na dálku.
Tamuji zvířátka.
Umím se dobře plížit ve stínech.
Umím stopovat na největší dálku.
Nikdo není v otevírání zámků lepší než já.

Craftsman
Jsem mistr všech řemesel :o).
_________________
Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku


Naposledy upravil Hellmaster dne st únor 09, 2005 8:32 pm, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra Fórum Spolku -> Diskuze Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.