Hellmaster Lord Death

Založen: 21. 10. 2003 Příspěvky: 4906 Bydliště: Bezhrobovec
|
Zaslal: ne březen 21, 2004 1:05 pm Předmět: Příručka mladých necromancerů |
|
|
Příručka mladých necromancerů aneb popis základních vlastností necromancera
citace: |
Tato příručka vznikla jako průvodce pro začínající necromancery a neobsahuje proto návod k tomu jak být silný a jak dokonale zvládnout své povolání. Slouží hlavně k seznámení s tím jak necromancerské povolání funguje a k uvedení do ovládání. S některými částmi této příručky možná mnozí nebudou souhlasit a možná budou mít pravdu. Příručka je pouze nástíněním necromancerových možností. Případné nedostatky a nesrovnalosti v této příručce již se musí každý necromancer doučit sám. Proto si uvědomte, že po přečtení následujících řádků toho bude ještě mnoho, čemu se budete muset naučit a stejně tak vás příručka nenaučí taktice, která je už jen a jen na vás. Příručka se zabývá převážně využitím necromancera v boji s monstry (PvM). |
Necromancer je jakýmsi hybridem mága. Do vínku mu byla dána část jeho kouzel, menší zásoba many a vyšší obratnost. To by se mohlo zdát jako ztráta, nebýt schopnosti nekromancie, kterou nikdo jiný než necromancer nemůže využívat. Necromancer může zároveň nosit kostěné brnění, které sice není tak praktické jako róby pro mágy, ale v zásadě poskytuje lepší ochranu necromancerovi křehké fyzické schránky. Necromancer zároveň zvládá o něco lépe léčit než mág a věřte mi, v boji je to znát. Spolu s vyšší obratností (nepřátelé vás tak často nezasáhnou) je tedy necromancer, dalo by se říci, hůře zabitelný než jsou mágové. To však neznamená, že se můžete vrhnout do čela bitevní vřavy. Silnější nestvůry vás stejně položí na dvě rány, takže nezbývá nic jiného než být opatrný a neustále se orientovat v situaci.
Aby mohl necromancer čarovat, potřebuje k tomu magickou knihu. Lépe řečeno...jednu ze dvou magických knih. Pomocí první, hnědé, kouzlí klasická kouzla. Druhá kniha, ta černá, je kniha necromancie a pomocí ní kouzlí necromancerská kouzla. Nejprve se ale pojďme věnovat knize magie. Když ji otevřete, můžete listovat kouzly která znáte a které můžete kouzlit. Jejich ikonky si můžete "vytáhnout" na plochu a z těchto zástupců je čarovat. Kouzla jsou rozdělena do osmi kruhů podle obtížnosti, takže zprvu vám půjdou kouzlit jen ta kouzla z nižších kruhů. Ty obtížnější vám budou při pokusu o jejich seslání tzv. fizzovat, což znamená, že kouzlo zakouzlíte bez účinku. Ke kouzlení potřebujete tzv. regy, což jsou bylinky, jež můžete nakoupit od hráčů nebo obchodníků ve městě. Co na které kouzlo potřebujete je zapsáno v knize. Nyní si probereme jednotlivá kouzla a jejich základní popis. Nečekejte žádné specialitky, na ty musíte už přijít sami.
citace: |
Feeblemind - Kouzlo snižující protivníkovu inteligenci o určité procento. Účinek není příliš znát, ale protože čím nižší je protivníkova inteligence, tím vyšší zranění dostane od vašich kouzel, můžete Feeblemind čarovat před tím než hodláte někoho zasypat sprškou slabších útočných kouzel. Později je lepší využívat kouzlo Curse (viz. níže). Ideální ve spojení s kouzlem Mindblast (viz. níže).
Magic Arrow - Velmi esenciální kouzlo. Její zranění je velmi nízké a proto se nepoužívá na útok, ale kupodivu na obranu. Stane-li se vám někdy (a ono se stane), že budete paralyzováni nebo zmrazeni, jednoduše na sebe zakouzlete šipku a vaše paralyzace pomine (viz. níže u kouzla Paralyze). Stejně tak se používá na vyčerpání kouzla Magic Reflection (viz. níže).
Night Sight - Umožňuje vám vidět ve tmě. Když je tma, zakouzlete na sebe světlo.
Weaken - Sníží sílu cíle, podobně jako kouzle Feeblamind sníží inteligenci. Nepříliš užitečné.
Harm - Základní útočné kouzlo. Ze začátku velmi účinné útočné kouzlo, dokud nepřijde Lightning (viz. níže). Krátká doba kouzlení z něj dělá šikovné kouzlo na dodělání nepřítele. Hodí se také na vyčerpání kouzla Magic Reflection (viz níže).
Magic Trap - Nefunkční.
Magic Untrap - Nefunkční.
Poison - Nakazí cíl slabým jedem. Používáno v obraně. Pokud jste totiž nakaženi jedem, nenakazí vás žádný další, dokud neuplyne trvání toho prvního. Proto kouzlete kouzlo Poison sami na sebe, aby vás něco neuštknulo mnohem prudším, smrtelným jedem.
Unlock - Nefunkční.
Curse - Kouzlo, snižující procentuelně protivníkovu sílu, obratnost a inteligenci. Usnadňuje boj přátelům útočícím nablízko, docela nepříjemně oslabuje nepřátelské hráče, zvyšuje účinnost vašich kouzel.
Fire Field - Vytvoří ohnivou stěnu, která bude pomalu zraňovat cíl v ní stojící. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Lightning - Dalo by se říci základní útočné kouzlo.
Recall - Nefunkční.
Blade Spirits - Na daném místě vykouzlí takový sekáček, který zaútočí na nejbližší živou bytost nebo příšeru, to znamená včetně vás. Při šikovném zacházení se však dá navést na nepřítele. Velmi užitečné kouzlo na odlákání pozornosti. Kouzlete ho, trénujte...hodně vám to dá.
Dispel Field - Odkouzlí jedno políčko libovolného stěnového kouzla (Fire Field, Paralyze Field...viz. někde okolo).
Magic Reflection - Zakouzlí na cíl kouzlo, které odrazí magický útok, který bude následně na cíl veden zpět na svého sesilatele. Velice užitečné kouzlo. Pokud ho kouzlí váš protivník, použijte na něj kouzlo Magic Arrow nebo Harm (viz. výše). kouzlo trvá něco přes minutu.
Mind Blast - Velmi specifické kouzlo. Mezi vámi a cílem dojde k mentálnímu souboji, jehož vítězem je ten s vyšší inteligencí. Poražený pak utrpí zranění úměrné rozdílu inteligencí. Kouzlo je použitelné prakticky jen na hloupé válečníky.
Paralyze - Jedno ze základních kouzel. Umožňuje paralyzovat nepřítele tak, že se nemůže pohybovat, dokud neutrpí jakékoliv zranění (potom účinek kouzla zmizí). Pozor. Paralyzovaný nepřítel může stále čarovat a střílet ze střelných zbraní. Kouzlo trvá pár minut.
Poison Field - Vytvoří jedovou stěnu, která každého kdo skrz ní projde nakazí slabým jedem. Nepoužitelné kouzlo. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Summ. Creature - Pro necromancera jedno z nejužitečnějších kouzel. Zobrazí menu ze kterého můžete vybrat nestvůru, kterou vykouzlíte a která bude poslouchat vaše příkazy. Bližší popis kouzla níže. Kouzlo trvá pár minut.
Dispel - Odčaruje veškerá kouzla na daném cíli. Odčaruje vykouzlenou nestvůru.
Explosion - Způsobí středně veliké zranění v krátké vzdálenosti okolo cíle. Využitelné na větší množství slabých nepřátel.
Mark - Nefunkční.
Mass Curse - Na všechny nestvůru a hráče v dané oblasti zakouzlí kouzlo Curse (viz. výše). Jako jedno z mála kouzel lze čarovat přes zeď, to znamená nemusíte přímo vidět na místo, kam kouzlíte. Vyprovokuje cíl k útoku na vás.
Paralyze field - Vyčaruje stěnu. Kdokoliv jí projde, bude v ní lapen pod účinkem kouzla Paralyze. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Reveal - Odhalí všechny hráče a nestvůry schované ve stínu v dané oblasti. Doporučuji raději používat dovednost Detect Hidden.
Energy Field - Velmi užitečné kouzlo, které vytvoří neproniknutelnou stěnu na místě seslání. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Flame Strike - Nejsilnější útočné kouzlo ve hře.
Energy Vortex - Vytvoří silný vír energie, který se chová jako sekáček vykouzlený pomocí kouzla Blade Spirits (viz. výše).
Ressuresction - Po zakouzlení na ducha oživí daného nešťastníka. Stojí-li nad svojí mrtvolou, údajně je šance na úspěšné seslání vyšší a mrtvola má zároveň po oživení všechny věci u sebe. |
Tak. To by byly kouzla, která jako necromanceři budete využívat. Nyní se pojďme věnovat necromancerské knize. Používá se jinak než magická kniha. Po jejím otevření opět můžete nalistovat kouzla která máte v nabídce, avšak pokud se je pokusíte zakouzlit, objeví se vám v batohu 100 kusů barevných svitků. Tyto svitky reprezentují dané kouzlo a pomocí těchto svitků jej kouzlíte. Na kouzlo samozřejmě potřebujete dané regy. Svitky z necromancerské knihy nic neváží a jsou newbie - to znamená, že o ně nepřijdete po smrti. Jednotlivá kouzla mají nejnižší úroveň dovednosti necromancie, při kterém budete schopni je seslat. Následuje výčet necromancerských kouzel:
citace: |
Summon Undead - Lze kouzlit od začátku - Náhodně vyvolá jedno ze tří typů monster, které bude poslouchat vaše příkazy. Zombie je nejslabší. Skeleton je o něco silnější. Liche se objeví málokdy a je velmi silný. Dávejte si veliký pozor při jeho ovládání (viz. níže).
Animate Dead - Lze kouzlit od 90 necromancy - Oživí mrtvolu daného mostra. Stane se z ní základní typ daného druhu a bude poslouchat vaše příkazy. Velmi silné kouzlo, pokud je s ním dobře zacházeno (viz. níže).
Bone Armor - Lze kouzlit od začátku - Vykouzlí na vás magické kostěné brnění, kvalitou odpovídající najslabšímu brnění, které necromancer může mít. Trvá několik minut.
Light - Lze kouzlit od začátku - Kouzlo zakouzlí tmu na cíl. Pozor, kouzlo je brané jako podpůrné, to znamená že se kouzlí na přátele. Pokud ho zakouzlíte na nepřítele, stane se z vás criminal.
Fire Bolt - Lze kouzlit od začátku - Středně silné útočné kouzlo, má vyšší účinnost na nepřátele s nižším obranným číslem. Vzhledem ke svým vlastnostem využíváno v boji hráče proti hráči.
Hallucination - Lze kouzlit od 50 necromancy - Způsobí sílu halucinace. Nemá vliv na nestvůry, působí nepříjemnosti hráčům. |
Tím jsme probrali necromancerovu nabídku kouzel. Ne méně důležité je pojednání o jeho dovednostech a jak je trénovat. Nejprve důležitá věc. Svět Ultimy je vytvořený tak, že veliká část všech skillů se dá trénovat při jejich používání a není tedy nutné někde zbytečně postávat a pořád dokola opakovat jednu a tu samou činnost a tím trénovat - makrovat. Třebaže je makrování možná o něco efektivnější, má oproti "žití" své postavy dvě veliké nevýhody. Za prvé to není zdaleka tak zábavné, jako lovení příšer, procházení dungeonů a všelijaké dobrodruhování, při kterém se zdokonalujete a za druhé tím nezískáte žádné zkušenosti. Pamatujte, že natrénovat vysoké skilly z vás ještě neudělá silné dobrodruhy. Je to jen část úspěchu. Otevírá vám jen nové možnosti, které se však musíte naučit využít a k tomu není snazší cesty, než postupným vývojem. Proto vás, mladí nekromanceři, nabádám, abyste netrávili nudné hodiny tréningem magie postáváním u banky. Žijte a vězte, že váš živout bude mít mnohem větší hodnotu a vaše skutky budou mnohem lepší. Vraťme se ale k původnímu záměru - k obeznámení s necromancerovými dovednostmi. Nebudeme se zde soustředit na výrobní nebo užitkové skilly, zaměříme se na skilly bojové, neboť okolo těch mají nováčci nejvíce otázek. Oproti mágům mají nekromanti dvě hlavní dovednosti, tedy magery a necromancy a často se ptají, na kterou z nich se mají při tréninku spolehnout. Cest je mnoho a proto neexistuje přímá odpověď, avšak budete-li se soustředit na magery, jen se tím přibližujete mágům a opomíjíte svůj skutečný potenciál. Proto vede skutečná cesta necromancera přes jeho nejbližší dovednost - necromancy. Nejen že je její trénink méně nákladný, ale zároveň i rychleji přivede požadované ovoce. Ideální strategie je tedy taková, že se mladý necromancer soustředí na trénink magery na podprůměrnou úroveň (35%) a následně veškerý svůj potenciál věnuje nekromancii až dokud jí nezačne nadprůměrně ovládat (60%). Od té chvíle již má takový potenciál, že přestává být nestvůrami loven a začíná je lovit. Proč, dozvíte se níže v kapitole věnující se vyvolávání. Kam bude dál necromancer upínat svůj trénink už záleží na jeho konkrétních potřebách. Býti dobrým necromancerem však neznamená naučit se zvládat jen tyto dvě dovednosti. Je tu spoustu dalších skillů, které by se správný necromancer měl naučit ovládat. První z nich je Meditation. Díky této dovednosti se necromancer naučí lépe regenerovat svou magickou sílu. Od začátku je dobré snažit se natrénovat tuto dovednost na mistrovskou úroveň. Stejně tak by se měl necromancer naučit odhadovat protivníkovu inteligenci (Evaluating Inteligence), neboť díky této dovednosti budou jeho útočná kouzla způsobovat větší zranění. Správný necromancer by měl taktéž ovládat dovednost ukrytí ve stínu (Hiding), jenž by měl ze začátku vytrénovat na průměrnou úroveň (50%), kdy se dovednost již začíná stávat použitelnou a kdykoliv bude příležitost, může se v ní zdokonalovat až do jejího mistrovského zvládnutí. Přestože necromancer se snaží přímým střetům s nepřáteli vyhýbat, často se mu přeci jen stane, že nějaké to zranění utrpí a pak přichází na řadu dovednost léčení (healing). Nikdy v ní sice nebude více než nadprůměrný, ale i přesto by si tuto schopnost měl osvojit a snažit se jí vytrénovat na co možná nejvyšší úroveň a to i přesto jak obtížné je se jí naučit. Stejně tak by se měl věnovat anatomii, jejíž nadprůměrné zvládnutí mu umožní vyléčit svá zranění s větším účinkem. Přestože jeho povolání není bojové, bude se mu hodit i zvládnutí základních znalostí taktiky, které mu v budoucnu pomůžou vyhnout se lehkým útokům ze strany jeho nepřátel. To jsou tedy základní necromancerovy skilly, které by měl umět, aby uspěl v boji proti svým nepřátelům.
Nejsilnější necromancerovou silou je bezesporu přivolávání si nestvůr na svou pomoc. Má tři způsoby, jak to udělat a všechny si je tu probereme.
Prvním způsobem je za použití svitku Summon Undead z necromancerské knihy. Toto kouzlo vytvoří náhodného nemrtvého (viz. výše) a z toho důvodu je dosti nespolehlivé. Ale vzhledem k tomu, že není příliš složité na seslání, je ideální pro používání v začátcích, do doby, než bude možnost využití druhého způsobu.
Tím druhým způsobem je použití kouzla Summon Creature z magické knihy. Po zakouzlení tohoto kouzla se objeví nabídka s výběrem nestvůr, které je možno na svou pomoc přivolat. Nestvůry, jaké se v nabídce objeví jsou závislé na výši vašich dovedností magery, necromancy a evaluating inteligence. Následuje výpis hodnot nutný pro vykouzlení dané nestvůry.
citace: |
M=Magery, N=Necromancy, E=Evaluating Inteligence
Slepička: 25M - V určitých situacích lze použít jako klamný cíl. Prakticky nulová útočná síla.
Pavouk: 85E, 40M - Nejslabší základní nestvůra. Po kousnutí způsobuje zanedbatelnou otravu. Rychlý.
Krokodýl: 85E, 30M - Slabá základní nestvůra. Jeho výhodou je šedá karma, takže je mnohem lépe ovladatelný. Pomalý.
Had: 85E, 50M - Slabá základní nestvůra. Po kousnutí způsobuje zanedbatelnou otravu. Rychlý.
Koníček: 85E, 50M - Lze použít jako jízdní zvíře, což je také jeho primární použití.
Škorpion: 85E, 70M - Silná základní nestvůra. Po kousnutí způsobuje silný jed, někdy i smrtící. Extrémně pomalý.
Hadice: 85E, 80M - Silná základní nestvůra. Po kousnutí způsobuje jed. Rychlá.
Kostra-boxer: 30N - Nejslabší necromancerská nestvůra, o něco silnější než Pavouk. Středně rychlá.
Kostra-sekerníček: 40N - Slabá necromancerská nestvůra, o něco silnější než Krokodýl. Středně rychlá.
Mumie: 60N - Silná necromancerská nestvůra, o něco silnější než škorpion. Pomalá.
Wrighta: 70N - Silná necromancerská nestvůra, o něco silnější než Hadice. Rychlá. Dokáže procházet dveřmi, aniž by byly otevřené.
Skeleton Warrior: 90N - Silnější necromancerská nestvůra, nejsilnější obyčejný summon. Středně rychlý.
Liche: 100N - Velmi odlišná nestvůra. Vše co se jí týká je trochu jiné a proto je jí věnována samostatná kapitola.
Death Vortex: 115N (pouze za použití magických předmětů zvyšující dovednost nekromancie) - Nejsilnější necromancerská nestvůra. Neposlušný. Rychlý. |
Posledním způsobem je oživování padlých nepřátel svitkem Animate Dead.
Nyní už víme jak vyvolat nestvůry. To je však jen základním krokem k použití tohoto základního kouzla. Největším problémem v boji za pomoci vykouzlených potvor (summonů) je jejich ovládání. Vykouzlená nestvůra poslouchá příkazy, které říkáte. Následuje popis základní příkazů:
KILL - zaútočí na cíl
STOP - zastaví všechno co dělá
GO - jde na danou pozici
COME - jde na
RELEASE - propustí nestvůru z vašich služeb (stane se nepřátelskou, popřípadě neutrální)
FRIEND - cíl bude moci ovládat nestvůru
FOLLOW - nestvůra bude následovat cíl
TRANSFER - předá vlastnictví nestvůry cíli
Tyto příkazy však samy o sobě nestačí. Musíte zároveň určit, komu příkaz ukládáte a to tak, že před něj napíšete jméno daného monstra. Takže například LICHE KILL nebo LICHE STOP. Abyste však nemuseli dávat pozor, kterou nestvůru máte vyvolanou, existuje jméno ALL, jež znamená kdokoliv. To znamená, že můžete používat příkazy ALL KILL nebo ALL COME a je jedno, jakou nestvůru máte zrovna vyvolanou. Vždy poslechne. Tedy...pokud je sama. Máte-li totiž vyvolán větší počet nestvůr, narazíte na dva poměrně veliké problémy.
Tím prvním je podivná funkce slovíčka ALL, jež ne vždy funguje na všechny nestvůry, což znamená, že budete muset používat jednotlivé příkazy pro každou vyvolanou nestvůru (viz. níže). Podobné je to i se jmény nestvůr. Pokud máte například vyvolaných více nestvůr stejného druhu. Proto je tu možnost pojmenování nestvůr libovolnými jmény, což vám umožní je jednotlivě ovládat. Přejmenovat nestvůru můžete tak, že si vytáhnete její štítek a klikněte na její jméno, které je pak následně možné smazat a nahradit vlastním.
Druhým problémem je pak neposlušnost nestvůr, která se částečně projevuje i když je nestvůra sama. Tomu se nyní budeme věnovat o něco podrobněji. Když dáte nestvůře příkaz, obyčejně ho začne plnit, ale co udělá, když zrovna nemá co na práci? Obyčejně se buď potuluje po okolí, nebo zaútočí na nejbližší postavu, přátelskou či nepřátelskou. Někdy i jen tak stojí. Lze snadno vypozorovat, za jakých okolností se nestvůra chová daným způsobem, avšak nejvíce zkušeností to necromancerovi přinese, pokud si sám v praxi vyzkouší, jak se nestvůry v různých počtech a za různých okolností chovají. Takže, dávejte si pozor.
Teď se pojďme věnovat příkazům. Co se týče příkazů obecně, každý správný necromancer je má předdefinované aby je nemusel vždy zdlouhavě vypisovat. Každý příkaz má dosah na dohled, to znamená že v drtivé většin případů nemůžete ovládat nestvůry, které nevidíte. Následuje bližší popis jednotlivých základních příkazů:
KILL
citace: |
- Po použití se dotáže na cíl. Nestvůra pak na něj zaútočí.
- Příkaz ALL KILL platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru.
- Nestvůra útočí na cíl, pokud něčím není rozptylována (jiný hráč, jiný summon, jiný cíl) a proto často svůj cíl ztrácí. Příkaz je proto nutné neustále opakovat.
- Je-li nestvůra od cíle vzdálena, nejprve k němu dojde. Některé nestvůry cíl pronásledují zvýšenou rychlostí. |
STOP
citace: |
- Po použití zastaví nestvůru.
- Příkaz ALL STOP působí na všechny nestvůry.
- Tento příkaz trvá až do zadání jiného příkazu nebo dokud není nestvůra napadena. |
GO
citace: |
- Po použití se dotáže na cíl, na který se pak nestvůra přesune.
- Příkaz ALL GO platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru.
- Poté, co nestvůra dosáhne cíle, ihned se otočí a vydá se směrem k jejímu pánovi. Proto je třeba ji ihned zastavit, nebo jí zadat jiný příkaz.
- Pokud nestvůra po cestě narazí na nějakou překážku nebo je vyrušena, někdy se rozhodne vrátit se zpět ke svému pánovi. |
COME
citace: |
- Po použití přivolá nestvůru k sobě. Nestvůra se při tomto příkazu pohybuje vyšší (asi dvojnásobnou) rychlostí než při použití příkazu GO.
- Příkaz ALL COME působí na všechny nestvůry.
- Tento příkaz trvá až do zadání jiného příkazu. |
RELEASE
citace: |
- Po použití propustí nestvůru z vašich služeb. Agresivní (s červenou karmou) nestvůra zaútočí na nejbližší neagresivní postavu. Neagresivní nestvůra se začne potulovat.
- Příkaz ALL RELEASE působí na všechny nestvůry. |
FRIEND
citace: |
- Po použití se dotáže na cíl. Ten pak bude moci danou nestvůru ovládat, avšak její původní pán bude mít vždy hlavní slovo.
- Příkaz ALL FRIEND platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru. |
FOLLOW
citace: |
- Po použití se dotáže na cíl. Nestvůra pak bude daný cíl následovat jako po příkazu ALL COME, avšak většinou jen normální rychlostí.
- Příkaz ALL FOLLOW platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru. |
TRANSFER
citace: |
- Po použití se dotáže na cíl. Ten pak bude moci danou nestvůru ovládat a její původní pán nad ní už nebude mít žádnou moc. Někdy se stává, že funguje pouze jako příkaz FRIEND (viz. výše) a v takovém případě je nejlepší příkaz opakovat.
- Příkaz ALL TRANSFER platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru. |
Rozebrali jsme si základní příkazy a jejich základní funkce. Tímto by jste měli být schopni zvládnout základní ovládání svých nestvůr.
Je tu však ještě jeden typ monster, kteří se při ovládání chovají trošku jinak a je potřeba se o nich zmínit. Jsou to monstra, která používají magii - kouzlí. To můžou být buď nekromancií oživená monstra, nebo uměle vyvolaný Liche. Přikážete-li Lichovi příkazem KILL, aby zaútočil na cíl, Liche začne kouzlit kouzlo. Než kouzlo vykouzlí, chvíli to však trvá a pokud mu v této době zadáte jakýkoliv jiný příkaz, kouzlení kouzla se přeruší. Proto si musíte dávat pozor, aby jste ho nevyrušovali při práci. Liche, stejně jako kouzlící nestvůry, je však velice neposlušný. Kdy a za jakých podmínek opět nechávám na vašem pozorování. Proto si musíte při jeho ovládání počínat extrémně opatrně, aby útočil na nepřátelská monstra a ne na vás nebo vaše přátele. Toho docílíte tak, že ho nesmíte nechávat nezaměstnaného. Vždy musí mít něco na práci, ať už stání (STOP), následování (COME) nebo třeba útočení (KILL). Chcete-li tedy s Lichem úspěšně útočit, musíte mu opakovaně zadávat příkaz KILL, ale zároveň udržovat určitý interval, aby jste mu nepřerušovali kouzla, která kouzlí. Liche je velmi nebezpečný a proto si ho vždy pečlivě hlídejte. Má ještě jednu nepříjemnou, nebo spíše dvojsečnou vlastnost. Dokáže sesílat kouzla s určitým polem působnosti, které může bohužel v určitých situacích zahrnovat i vás. Proto se snažte mít na sobě při práci s lichem zakouzleno kouzlo Magic Reflection, které vás ochrání před případnými nečekanými útoky. Zvláště nebezpečné je pro vás pak Lichovo kouzlo Earthqueake, které má potenciál k tomu, aby vás zabilo jednou jedinou ranou.
Dále se budeme věnovat vybavení.
Necromancer může nosit speciální druh brnění - kostěné brnění. To se vyskytuje ve třech variacích - Bone, Skeleton a Liche. Každý z těchto typů se také vyskytuje v magické (ancient) a nemagické formě. Magická se od nemagické lyší tím, že za prvné poskytuje asi o 35% lepší obranu a za druhé zvyšuje některé vlastnosti a dovednost necromacy přímo úměrně kvalitě brnění.
Dále se můžete setkat se speciálními róbami pro necromancera - Robes of Death, které se nedají vyrobit, ale pouze najít v pokladech. Pokud si je oblečete, zvýší se některé vaše vlastnosti a zároveň i dovednost nekromancie přímo úměrně kvalitě dané róby. Také si můžete sestrojit speciální róbu, která je téměř nezničitelná a po smrti o ní nepřijdete.
Necromancer si může také sestroj speciální ohnivou helmu, která sice neposkytuje žádnou obranu, ale zvyšuje jeho dovednost nekromancie a odolnost proti magickým útokům. O některé helmy tohoto druhu nemůžete přijít po smrti.
Necromancer může nosit štít, ale nemůže se zdokonalovat v jeho používání a proto je spíše zbytečnou zátěží.
Jako zbraň si necromanceři většinou volí kryssy, palice nebo kopí. Asi nejúčinnější zbraní jsou palice, ale i rychlý kryss nebo úderné kopí něco zmůžou. Necháte-li si od řemeslníka vyrobit zbraně stříbrné, budou uštědřovat dvojnásobné zranění vašim nemrtvým protivníkům.
V tuto chvíli jste schopni zvládnout základní funkce povolání necromancera, přestože mnoho jeho schopností je před vámi ještě ukryto. Je však už jen na vás, aby jste se ve svém povolání zdokonalovali a naučili se ho mistrně ovládat.
Nakonec si shrneme pozici necromancerského povolání ve světě a v souladu s ostatními povoláními. Nemá smysl debatovat o tom kdo je silnější a kdo slabší...zde zmíníme jen to, jaký je necromancer. Bezesporu lze říci, že nejefektivnější je jako samotář. Největší relativní úspěchy zaznamená, když se mu nikdo neplete do cesty a on si může rozehrát svou taktickou hru summonů, schovávání a systematického ubíjení nepřátel pomocí lichů a ostatním nestvůr. Výhodnost jeho summonů mu tímto dává větší potenciál než mágovi s jeho zdí a elementály. To je necromancerova síla. Necromancer - samotář. Co se však týče spolupráce s ostatními členy, necromancer je postradatelným členem týmu. Zatímco mág je nenahraditelný se svými stěnami, klerik pro své léčící schopnosti, válečník pro svou sílu...necromancer není základním kamenem silné družiny. Jeho síla je plíživá a podpůrná. Může zaskočit tam kde se nedostává, pomoci svými summony, v nouzi zakouzlit energetickou stěnu, paralyzovat nepřítele... A jeho plíživá síla se nejvíce projeví v kritických situacích. Práce se summony necromancera skvěle naučila orientovat se i v nepřehledných situacích a samotářské výpravy ho naučili v těchto situacích přežít. Proto bývá většinou necromancer tím, kdo zůstává někde pozapomenut, čekající na svou chvíli, poslední přeživší... A to je jeho chvíle, kdy může zjevit svou plnou sílu a stát se pánem situace. Chvíle, kdy může naplno využít svůj potenciál. Chvíle, kdy může pracovat nikým nerušen a zachránit beznadějnou situaci, ve které se družina ocitla. Necromancer je opora, na kterou se ostatní mohou spolehnout. Sám za sebe a přesto pracující pro družinu. To je základní charakteristika necromancera, jaké má místo ve Spolku, avšak v jiných družinách to může býti úplně jinak.
Následuje pár užitečných rad do těžkého života necromancerova, které se budou pravidelně doplňovat:
citace: |
Snažte se, aby vaše celková váha nepřesáhla hmotnost 100 cihel. Snadno se pak unavíte, což může v určitých situacích hrát velmi důležitou roli. |
citace: |
Najděte si správný poměr regů, které u sebe potřebujete nosit v závislosti na kouzlech, která používáte. Nenoste nikdy nic zbytečného a zároveň nikdy nedopusťte, aby jste měli něčeho nedostatek. |
citace: |
Vždy si pečlivě hlídejte své summony. Musíte mít pořád přehled kde se který nachází a co dělá. Když už někde musíte svého summona opustit, ujistěte se, že nenapáchá žádnou škodu. |
citace: |
Nepropadejte panice a zachovejte si klidnou hlavu. Získejte jistotu v tom co děláte. |
citace: |
Naučte se ovládat větší množství summonů najednou. |
citace: |
Spoléhejte se na vlastní schopnosti, ale nezatrácejte schopnosti ostatních povolání. |
citace: |
Naučte se znát vaše schopnosti a odhadovat obtížnost situace. Potom využívejte svou sílu úměrně obtížnosti situace (tzn. například nezabíjejte Headlessa Lichem, napácháte víc škody než užitku). |
citace: |
Mějte vždy pořádek ve svém batůžku. |
citace: |
Šetřete s manou, ale neváhejte jí všechnu rychle vyčerpat, vyžaduje-li to situace. Nepočítejte každý reg, ale zbytečně neplýtvejte. Neváhejte použít nápoje (léčící, manové...), ale ze začátku se bez nich snadno obejdete. |
citace: |
Nebojte se nosit i vzácnější vybavení (například skeleton armor, death róby...). Budete-li si ho pořád schovávat v bance, až budete silnější, ztratí pro vás svou hodnotu. Jinými slovy využívejte vše co máte a nenechávejte si to na "speciální příležitost", pokud se nejdená o velmi vzácné věci. To co pro vás ze začátku může být "vzácné" nebude mít v budoucnu žádnou hodnotu a je škoda to nevyužít když můžete. |
_________________ Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku
 |
|