Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Bereg Sunrise Titán

Založen: 19. 11. 2003 Příspěvky: 1594 Bydliště: Wild of Northern Territory
|
Zaslal: so červenec 24, 2004 11:40 pm Předmět: Paladin v dungeonu |
|
|
Paladin v dungeonu
Chtěl bych zde co nejvíce ve stručnosti uvést pár rad a postřehů z (nejen) mých vlastních zkušeností, jak se jako paladin chovat v dungeonu a co nejlépe přežívat. Budu zde uvádět mé vlastní postřehy a postupy.
Výbava do dungeonu (zbraň)
Předem bych chtěl podotknout, že paladin je povolání určené pro boj se sečnými zbraněmi, jak už si mnozí jistě všimli .
Lehké zbraně (L.Z.)
Čím rychlejší zbraň (a tím pádem méně účinná) se používá, tím více se strefujete do nepřítele, přestože dáváte menší rány. Pro tento účel poslouží výborně Scimitar,Viking Sword, War Mace (WM nejvetsi pruraznost z jednorucních zbraní). Lehké zbrane pouzívat na priserky s mensím ARmorem, v podstate se da rict vsechny do lvl9 (Balron, Wyrm..) vyjimkou je snad jedine Black Calw Abbot, ten ma nizky AR docela a Liche Lord.
Speciální případ použití L.Z.: dobré je používat tyto zbraně také na kouzlící monstra, aby jste co nejčastěji zmařili kouzlo. Tzn. na Liche (obyčejný, Dread, Ancient), ruzne odrudy magů.
Těžké zbraně (T.Z.)
Na tužší monstra (s velkým ARmorem) typu Tribal, Harpy Witch, Mason atd. je výhodné si brát zbraň „těžšího kalibru“, tzn. Halapartnu, Bardichu, Sekery, zkrátka obouruční zbraně. Dáváte větší rány než při použití lehkých a rychlých zbraní. Většina těchto monster vám stejně uštědří IK (zabití jednou ránou), ať již máte štít nebo ne. Ale především prorazíte nepřítelův AR.
Skill Swordsmanship je výhodnější mít na úrovni 110%, aby jste se dostatečně trefovali. U některých typů seker to není nutností, ale naopak u Halapartny je hranice 110% tak akorát únosná. Z tohoto odstavce vyplývá použít Robe of Holiness. To je právě nevýhoda oproti warriorům, kteří mají vyšší skill.
Záložní zbraně
Někteří hráči si s sebou na delší výpravy berou i nějakou záložní zbraň, kdyby se jim náhodou rozbyla apd. Samozřejmě na výpravu vyrážíme s čerstvě opravenou výbavou.
Do dungeonu Pride a Despise se berou meče z kamenů (nejenom tyto meče, i normální zbrane magické), nemají naroky na fame. Zbrane z kamenu jsou vhodné pro méne skusené paladiny, u nichz je smrt kazdodenním chlebem.
Zbroje
Zde podotknu jen fakt, že od Valoritu výše už vám zbroje dodávají přijatelné bonusy do Síly a Obratnosti.
Kouzla
Zásadní výhoda oproti Warriorům. Paladin může používat obranná kouzla, sic za cenu větší nemotornosti při boji.
Základní, mnou používaná kouzla v dungeonu:
Flam Sanct - Reactive Armor
Toto kouzlo odráží slabší zásahy nepřátel. Velice účinné např. při boji s Mirror Spiderem.
Neocenitelné je toto kouzlo pro nováčky nebo povolání s nízkým skillem parrying při setkání s blade spirits. Ty rotující břitvy se o vás doslova rozmlátí. Zmenšuje šanci na uštědření IK.
Flam Sanct je zaladnim kouzlem kazdeho bojovnika, od magu az po warriory.
Uus Mani - Zvýšení Síly
Kouzlo vám zvýší sílu v závislosti na velikosti Magery. Standardně chodím při použití komba Bloodrock a kouzla Us Mani se sílou cca 165 HP, což oproti původním 130 HP jde rapidně poznat.
Uus Sanct - Zvýšení Obranného čísla AR
Kouzlo používám jen při absenci klerika nebo, když klerik nestíhá léčit a zároveň sesílat Vas Uus Sanc.
Rel Sanct - Požehnání
Funguje v podstatě stejně jako Uus Mani, jen zvedne naráz sílu, inteligenci a obratnost, i když ne tak razantně. Když vám nějaké monstrum sníží kouzlem staty, pro opětovné srovnání použijte Uus Mani, protože sežere míň many(magické energie ke kouzlení).
An Nox - odstranění otravy
Pokud nejste odborníkem na léčení s pomocí obvazů, není toto kouzlo kromě pitím lektvaru jinou možností jak se zbavit otravy. Používejte ho, silná otrava skutečně zabíjí.
Pokud stojíte uprostřed hloučku jedovatých pavouků, je však zcela zbytečné stále dokolečka používat toto kouzlo, protože otrava stejně začne působit až po chvíli. Navíc jen co by jste se otravy zbavil, hned by vás kousnul pavouk a jed by koloval ve vaší krvi znova.
An Corp - Obživení
Toto kouzlo paladin prakticky nezvládne jinak než použitím napsaného svitku, proto si na výpravy nějaké noste. I tak se kouzlo ne vždy podaří, větší pravděpodobnost úspěchu by vám mělo zajistit kouzlo Uus Wis – zvýšení inteligence.
In Mani - Malé léčení
Sešlé kouzlo, které vám vyléčí malé zranění. Využívám hlavně při doléčování.
Regy
Jak už bylo řečeno, paladin hodně kouzlí a tím pádem dokáže propálit za jednu výpravu celkem slušné množství regů. Proto si jich berte pořádnou zásobu, regy naštěstí nic neváží. Na prumerne dungy si jich beru cca 150 od kazdeho z druhů, na velké dungy (Pride, Shame, Desp) 300+.
Bandáže (obvazy)
Klerik nemá 20 rukou jako pavouk a tak ne vždy vás bude moct vyléčit.
Proto si nezapomeňte do dungeonu vzít bandáže, množství přiměřené délce dungeonu a počtu kleriků. Pokud máte skill healing vytrénovaný na maximální hodnotu (tj. 85),
můžete otravu léčit použitím bandáží.
Lektvary
Zde budou jen všeobecné rady. Pijte Greater Heal (GH) v případě nouze, dokáže slušně vyléčit nebo alespoň tak, aby jste měli šanci přežít. .
Noste Greater Cure (GC), léčí halucinace, vždy mít alespoň pár lahviček u sebe, klerik někdy nestíhá dávat Vas An Nox.
Jako paladin často kouzlíte a proto noste lahvičky Mana Refresh. Já osobně nosím většinou 5 lahviček, které stejně nevyužiji většinou, ale když vám potvora vysaje manu tak se hodí.
V poslední době, jsem se naučil využívat lektvaru Invisibility. Je to v podstatě obyčejný Hiding, jen s tou výhodou, že když přes vás někdo projde, tak vás neodhalí a tuším, že můžete i mluvit, aniž byste byli odhaleni. Lektvar působí cca 20-30 sekund.
Nebojte se používat Greater Strenght. Osobně ho používám velmi často, abych měl co největší šance přežít nebo při boji se silným monstrem abych dával co největší rány.
Pamatujte, že jakékoliv lektvary můžete pít pouze jednou za 20 sekund !!!! Proto si dobře rozmyslete, jestli je výhodné pít zrovna v tu a tu chvíli.
Závěrem
Na konec bych chtěl podotknout, že nejlepší je si vše vyzkoušet v praxi. Některé věci se možná někomu nebudou líbit, jak jsem již psal výše toto jsou postupy používané mnou
(a Wolfem ) a s radostí přijmu výtky či kritiku. V tomto případě se ale dá říci jediné: „Praxe nad zlato“
Sepsali:
paladin Bereg Sunrise- člen Spolku a paladin Wolf- člen Spolku
Dodatky:
Róby
Od konce roku 2004 jsou pro paladina dostupné róby na Mace Fighting, Fencing jež dávají +10 do prislusneho skillu a +10 do Parrying.
Náramky
Malé náramky z maze dávají +10 do skillu Sword, Macef., Fencing. Velký Bracelet of Grand Expertness umožnuje mít zaráz vsehcny bojové skilly na 100.
Dodatek 28.3.2005
Nově se vytvořila zbroj pro Paladin nazvaná Holy Grail. Je to nejlepší zbroj kterou může paladin mít. Je lehká jako pírko, při tom vás posílí jak v boji tak v odolonosti. Cena cástí ke konci března 2006 se pohybuje okolo 600-1,5m za kus. Vyskytuje se pouze v qestech ci v pokladech obtízných dungeonů.
Naposledy upravil Bereg Sunrise dne ne březen 26, 2006 6:20 pm, celkově upraveno 7 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bereg Sunrise Titán

Založen: 19. 11. 2003 Příspěvky: 1594 Bydliště: Wild of Northern Territory
|
Zaslal: ne červenec 25, 2004 5:50 pm Předmět: |
|
|
Jasný, dejte to na veřejné forum také, at se vyjádří dalsí lidé k tomu.
Jen pár věcí:
Reflex Ring je opravdu skvělá věc, může vám jako paladinovy zachránit život např. u mágů jež dávají IK blesky, dá vám čas se bezpečně ukrýt.
Greater Strenght- nechtěl bych srovnávat Warriora moc s Paladinem, Warrior bude zkrátka mít vždycky navrh v Síle. Jen sem chtěl podotknout, že je už silně znát rozdíl mezi Sílou 130 a 200.
Jendoruční zbraně- Brát si Halapartnu na Mirrora je hloupost, výhodnější je katana. Osobně bych si ale raději na Balrona vzal naopak Halapartnu +9 než +9 Katanu (za předpokaldu, že mám na sobě róbu ovšem). Jinak je výhodnější jednoruční zbraň, občas si sebou beru halapartnu + katanu se štítem.
Svitky- noste sebou svitky na Teleport a především svitky Ressurection na oživení, již s Magery cca 40 budete slušně oživovat pomocí svitku.
Dodatek Flam Sanct- ano Reactive Armor snižuje šanci monstra dát vám IK, sice ne o moc ale o něco jistě. Nejednou mi to zachránilo život u Ancient Licheho. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bereg Sunrise Titán

Založen: 19. 11. 2003 Příspěvky: 1594 Bydliště: Wild of Northern Territory
|
Zaslal: ne červenec 25, 2004 8:19 pm Předmět: |
|
|
Jeste jsem chtel doplnit pouzívání skeacku s Deadly jedem, je dobré mít trebva 2 u sbee, moc nevydrzí chci upozornit.
Jeden s Deadly jedem stoji asi 1500 gp. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bereg Sunrise Titán

Založen: 19. 11. 2003 Příspěvky: 1594 Bydliště: Wild of Northern Territory
|
Zaslal: po červenec 26, 2004 11:39 am Předmět: |
|
|
BALRON DÁ IK i přes sebelepší boost a kdo nevěří ať to vyskouší sám.
Cesta (nejen) paladina k Balronovi probíhá asi takto, jak to pospal Shadow-
První vteřina- krok k Balronovi
Druhá vteřina- rána do vás
Třetí vteřina- ležíte na zemi=jste mrtví
I posílenej vampír ve Stone podobě dostane IK, takže nemusíte být jako paladini frustrováni  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bleda tvar Headless
Založen: 31. 07. 2004 Příspěvky: 8 Bydliště: Bratislava / 1607.2829
|
Zaslal: so červenec 31, 2004 10:41 pm Předmět: |
|
|
Zdravim vsetkych pritomnych aj nepritomnych. Ak nieste proti, rad pridam par svojich poznatkov:
1.) LZ ( lahke zbrane )
Pouzivam malo, radsej obojrucky ( vacsi dmg ), ale stit mam vzdy so sebou ked mi da nieco velku ranu, tak hodim stit a healim sa
2.) TZ ( tazke zbrane )
Pouzivam najviac, vacsi dmg, missovat missuje, ale to az tak nevadi...
3.) ZZ ( zbrane zalozne )
zalozne zbrane nosim mece z kamenou, hlavne koli nepotrebnosti na fame, ktora v nizsich poschodiach hc dungov chyba
4.) Zbroje
Komba zrusene takze nic
5.) Kuzla
Boost jedine cez STR - lepsi ucinok
an nox - bandou staci, kuzlom ked sa mi chce ( vacsinou niekoho ineho )
an corp - svitok
6.) Regy
Vsade beriem 350 +-
7.) Bandy
300ks na lahke dunge ako cyclop walley, cv3, hytl atp... ( bez pouzivania water trough )
8.) Lektvary
Podla uvazenia, ale inak kotel GH a GS hlavne, potom nejake tmr, gc, tr...
Dalsie poznatky, vychytavky
kazdy sa uci na svojich chybach, to chce prax
Balron da IK iba niekedy
upravim to v dohledne dobe...
Naposledy upravil Bleda tvar dne ne květen 14, 2006 10:11 pm, celkově upraveno 4 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bereg Sunrise Titán

Založen: 19. 11. 2003 Příspěvky: 1594 Bydliště: Wild of Northern Territory
|
Zaslal: pá leden 07, 2005 7:14 pm Předmět: |
|
|
Aktualizace 7.1.2005:
Velká aktualizace v odstavci Zbroje, menší úpravy v dalších sekcích (Tezke zbrane). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bereg Sunrise Titán

Založen: 19. 11. 2003 Příspěvky: 1594 Bydliště: Wild of Northern Territory
|
Zaslal: ne březen 26, 2006 6:21 pm Předmět: |
|
|
26.3.2006
Mensi aktualizace, lepe receno dodatky a upravy odstavcu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Sheridan Headless
Založen: 20. 08. 2006 Příspěvky: 1
|
Zaslal: ne srpen 20, 2006 9:06 pm Předmět: |
|
|
Zdravim všechny, kteří mají rádi povolání Paladin a hrají ho...
Všechno co je tu napsáno s tim souhlasím, jen bych dodal pár vlastních postřehů..
Meče z kamenů:
Doporučuji si sehnat dva meče. Shánějí se oba špatně ale radim vám dobře ze svých vlastních zkušeností, že vám kolikrát zachrání život.
První meč z kamene je Longsword of Lightshield (IJS + In Mani majiteli)
Tento meč mi několikrát vytrhl trn z paty. S mečem, který dává zrcadlo se na takových místech, jako je v TK palouček, nebo v Covu místnost u Abbote, v takovýchto místech se s tímto mečem jen smějete a vesele boucháte. Pro lidi bez zrcadel, je to hoňka, ale s tímto mečem se tam budete nudit. Kolikrát mi to zachránilo život, a In Mani se taky hodí..
Druhý meč, asi všichni tušíte jaký je Longsword of Sunray, který dává IVM majiteli, více nemusím vysvětlovat. Věčná škoda, že se tyto meče každou ránou ničejí..
Jak se vyvarovat IK:
Pokud jdete bouchat na Balrona, v situaci, že kolem je hodně sumonů, je docela jednoduché vyvarovat se IK. Stačí jen sledovat, co Balron dělá.. Pokud jdete k němu a je otočet k vám zády, na bok, do strany, prostě když je otočen jakýmkoliv směrem, jiným než stojíte u něj vy. Mužete vesele bouchat a nic se vám nestane, pokud mu dáte pěknou ránu, otočí se k vám, v tom okamžiku přichází vaše šance 50/50 že nedostanete IK. Když se otočí vašim směrem, ustupne o jedno (a více dle libosti) políček pryč od něj. Doporučuji odcházet 3 a více políčka, zkoušel jsem jednou v Hytlothu u prvního Balrona ustupovat jen jedno políčko a ejhle rozletěl se za mnou a měl sem tmu. Takto když se za váma rozletí (což je téměř nemožné, pokud je tam dost sumonu a jiných DMG) tak mu utečete hravě. Pokud se za váma nerozletí, doporučuji počkat, dokud se Balron (nebo jiné IK monstrum) neotočí zas na jiný směr.
Takto to dělám já, a IK už jsem dlouho nedostal... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|